HELVETES JÄVLA BETYG

dessa jävla betyg. Jag mår dåligt av dom !
inte det att jag inte blir nöjd med mina betyg, för det blir jag. har uppnått det jag vill i alla ämnen.

Men att alla ska vara så jävla betygs kåta, det är det enda man pratar om när proven är rättade.
KOM IGEN ! visst man kan bli glad för en annans skull om den får bra, men hela skolgången blir som en tävling.

jag kämpade för mina betyg i åttan och nian, jag pluggade ut mig. ville vara bäst och kunna skryta om att jag gjort bättre än andra.
men nu skiter jag i det, jag blir nöjd om jag nått mitt eget mål inte för att jag lyckats bättre än nån annan.

Vi har olika lätt eller svårt för olika ämnen, franska tillexempel skulle jag känna mig som en världsmästare om jag fick G.
men skulle jag säga till andra att jag fick G så skulle dom kolla på mig och säga "jaha, jaja men det var ju okej iallafall"
OKEJ?? VADÅ OKEJ !! det var såå helvetes jävla bra.

KOMIGEN ! ja har slutat avslöja mina betyg, visst säger jag om jag vart överaskad eller jätte glad för ett betyg jag fått, men annars kan folk skita i det.




Kommentarer
Postat av: lina.

Men felicia, ta inte allt så himla seriöst och allvarligt :o vi frågade inte dig, och man behöver inte säga om man inte vill. Ingen som tvingat någon :O Och bara för att man frågar, så tävlar man inte? Jag tävlar inte mot någon med mina betyg för jag vet att jag klarar g och lite högre.. så sluta va så sur och arg :) du är sötare glad snygging!!!

2012-05-30 @ 15:59:54
URL: http://linahyyttsten.blogg.se/
Postat av: Felicia

nej, jag är inte sur. men är så trött på alla som ska vara så betygskåta, varför bry sig om vad alla andra får egentligen, får man reda på det så är det klart att man vill vara bättre.

att ta saker seriöst och allvarligt, nej det mesta tar jag inte allvarligt, men jag blir att må dåligt av att hela skolgången bara går ut på att jaga betyg. det är bara det jag ville säga med detta, och jag blir att må dåligt när alla sitter och säger hur himla bra betyg dom får, man känner sig nedklankad om man bara får ett g som man innan var nöjd med.

2012-05-30 @ 17:41:39
Postat av: Frida

Så sant, så sant Felicia! Vi tjejer i min klass har slutat fråga vad man fick utan frågar istället om det gick bra eller om man är nöjd. Då behöver man inte säga betyget om man inte vill. :)

2012-05-30 @ 21:59:13
URL: http://fohlsson.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0